18 Haziran 2014 Çarşamba

7. Kitap Kurtları İle Blog Turu: İlk Aşk - John Green


Pekala 7. blog turumuzdan herkese merhabalar. Bu yazının bir bahar temizliği arasında derlendiğini belirtmek isterim (bahar yerine yaz temizliği daha uygun olurdu ama neyse canım). Son günden sizlere merhaba diyen ben bir tek yorum yapmayacağım bildiğiniz üzere. Aynı zamandaa (kalp atışı sesleri duyulur) sevgili yazarımız John Green'in sevmek için nedenler (sığdırabileceğimden emin değilim -_-) bölümü ve iki tanesini bloglardan vereceğimiz çekilişe ev sahipliği yapacağım. Yaşasııın!! Bu yorumu yazarken sefgili Yiğit arkadaşımızın  playlistinden yararlandığımı bilesiniz. Pekala daha fazla bekletmeden yoruma geçiyorum. Çekilişi kazanmanız dileğiyle!


kitabın türkçesinin düzgününü bulamayan blogger dramı :(

Kitap Adı:  İlk Aşk
Özgün Adı: An Abundance Of Katherines
Yazar: John Green
Tür: Young Adult
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı: 316

Arka Kapar Yazısı:

Konu ilişkiler oldu mu, Colin Singleton'ın tipi Katherine isimli kızlar… Ve konu Katherine isimli kızlar oldu mu, Colin her seferinde terk ediliyor. Tam sayı vermek gerekirse, on dokuz kere. Bir yol macerasına atılan, evden kilometrelerce uzaktaki bu anagram âşığı, hali harap, üstün zekâlı gencin cebinde on bin dolar, peşinde kana susamış bir yaban domuzu ve hemen yanında televizyon bağımlısı, şişman dostu vardır… Ama bir tane bile Katherine yoktur. Yarattığı formülle tüm romantik ilişkilerin geleceğini hesaplamayı uman Colin, Katherine Öngörülebilirliği Teoremi'ni ispatlamak için debelenmekte, tüm Terk Edilenler'in öcünü almanın ve sonunda kızı kapmanın peşindedir. Aşk, dostluk ve ölü bir Avusturya-Macaristan arşidükü, insanın kendisini yeniden keşfetmesini konu alan bu çok katmanlı romana şaşırtıcı bir son ve sıcacık bir yön katıyor.
"Green, bıçak gibi keskin ve zekâ dolu bir başka öykü daha kaleme almış. Komik sayfalarda karşımıza kâh müthiş keyif veren toy ve gösterişçi karakterler, kâh entelektüel bir üslup çıkıyor."
-Booklist-
"Kahkaha attıracak kadar komik… Kendisinden önce gelen pek çok Amerikan yapımı yol öyküsüne hem bir övgü hem de bir taşlama."
-The Horn Book-
"Her detay göz önünde bulundurulmuş, hikâye zarafet ve kaçınılmaz bir devinimle akıp gidiyor."
-New York Times Book Review-
"Diyaloglarla birlikte şiir gibi akıp giden konu yabancı diller, denklemler ve detaylı dipnotlarla canlanıyor. Romantizm, matematik ya da basitçe iyi bir hikâye okumak isteyen herkesin ilgisini çekecek."
-VOYA-
"Bu komik roman üslup açısından Alaska'nın Peşinde ve Aynı Yıldızın Altında'dan ayrılsa da zekice kurulmuş diyaloglar ve merak uyandıran karakterleriyle ortak bir paydada buluşuyorlar."
-Kliatt-
"Romantizm dolu, hüzünlü ve dokunaklı sahnelerden ironik ve eğlenceli üsluba, matematikle harmanlanmış, her şey dâhil bir öykü. Keyifli, gerçekten karmaşık ve müthiş eğlenceli."
-Kirkus Reviews-



Ahh John Green çıkarır da ben okumam mı? Çok seviyorum bu adamı, üslubunu, cana yakınlığını, ve daha fazlasını ama bunları yorumdan sonra okuyacağınız bölüme saklıyorum bilesiniz. Kitabımızın konusuna gelirsek kızlar (özellikle adı Katherine olanlara karşı) konusunda oldukça şanssız olan üstünzekalı Colin Singleton 19. Katherine'den ayrılınca yakın dosu Hasan (o bir müslüman :J) ile birlikte bir yol macerasına atılırlar tabi bu sırada yolları Gutshot'ta bir mezarla karşılaşırlar (adını yazmak istemedim, üşendim) eh bu mezar sayesinde kasiyer + tur rehberi olan Lindsley Lee Wells ile tanışıp arkadaş olurlar. Bu sayede burada biraz daha kalırlar. Bilin bakalım noluyor. Evet olaylar burada başlıyor.

Konumuzu da anlattığıma göre yoruma geçebilirim. Daha önce de belirttiğim üzere John Greenm üslubunu beğeniyorum *çok beğeniyo çaktırmayın*. Ondan sonracığıma ehh Duygu ablam elinde bu kitabın turu haberi ile gelince  evde tepindim, çığlık attım, İrem'len sınıfta tepindik falan filan *evet insanlar tip tip bize baktı*. Sonuç olarak kargoyu elimde yiyeceklerimle kapının önünde bekledim. Her gün bana kitap getirmekten sıkılmış olan kankam korgocu abiyi başka şubeye almışlar çok kırıldım. Her neyse kitap yorumuma geçelim iyice saçmaladım. *John Green turu tabi nası heyecanlan miyim ?*

 Kısaca kitapta bir iki bölüm dışında çok eğlendim arkadaşlar şiddetle tavsiye edilir. Bu arada anagramlar olsun teoremler ve dip notlar falan dikkatimi cezp etti. Bu kitap normal John Green tarzından biraz daha farklı olmuş okuyunca anlaşılıyor da zaten. Ahh ama espirilerinden bir şey kaybetmiş mi? Tabiki hayıır. Hasan ve Colin arasındaki atışmalar beni benden aldı. Anagramlar ise gayet güzeldi. Aslında çevirmeni bulup ellerini öpmek lazım anagramları çevirim bizim dilimize uygulamakta çok başarılıydı hayran kadım *evet kitabın her şeyine hayran kaldım vurmayın -_-* Kitaptaki favori karakterim Hasan. Nedenini bilmiyorum. Belkide onu kendime benzetmişimdir. Ehh İrem'de Colin'i kendine aldığına göre mükemmel arkadaşlığımızın boyutları uzaya kaçar. Tabii bende çok saçmalamadan sizler John Green bölümüm ve çekiliş ile baş başa bırakıyorum. Öpüldünüz. XOXO

John Green'i Sevmek İçin 5 Neden

1. ADAM ÇILGIN. Evlenmiş olmasa bide hani yaşıt falan olsak tam benlik aslında. Çok beğendiğim bir fotoğrafı var. 
Böyle bir düğün fotoğrafı istiyorum!!!
2. VLOG YAPIYOR. Vlog yapmayı çok istemiştim. Ama bu tiple izlemezsiniz ben burada iyiyim arkadaşlar.

3. Pekala bu ve bundan sonraki iki maddeyi resimlerle anlatıcam. İşte bu yüzden John Green bölümü ile İrem'e *yanlış anlamayın ben Eylül sevgili fangirlümüz İrem'den ilham alınarak bir çalışmadır bu* teşekkürlerimi yolladım. Öptüm gitti.

4. En sevdiğim. :)

5. Yorum yok -_-

Pekala benden bu kadar sizleri yavaştan çekilişe alalım 1 tanesini facebook üzerinden 2 tanesini bloglar üzerinden verdiğimiz çekilişimize hoş geldiniz!! Bu arada katkılarından dolayı Pegasus Yayınlarına teşekkür ederiz. Şans sizinle olsun.

a Rafflecopter giveaway


5 yorum:

  1. Yarışmanıza katıldım :) Ayrıca blog turlarınıza bayılıyorum başarılar

    YanıtlaSil
  2. Çok eğlenceli bir yorum olmuş, merak ettiğim bir kitap benim de..
    Çekilişe katıldım, umudum yok ama kendime başarılar diliyorum. :)
    Yorum için eline sağlık, bu aralar unutsam da ben de bloguma beklerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah mutlaka kendine guvenmelisin bakarsin sana cikar umit kesmek yok *evet moral veremiyorum * yakin bir zamanda kesinlikle bloguna bakicam :)

      Sil
  3. Katıldım,

    mail'im: tulinkecik@gmail.com

    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. Hahah bu yazar çok eğlenceli.Kitabını okumak için sabırsızlanıyorum.

    YanıtlaSil