20 Mayıs 2014 Salı

5. Kitap Kurtları İle Blog Turu: Cadıların Keşfi - Deborah Harkness


Yeni bir blog turuyla karşınızdayız sayın okuyucular. Bu haftadaki blog turumuzun konuğu.... (heyecan yükselir) CADILARIN KEŞFİ! (okuyuculardan çığlıklar yükselir) Her ne kadar turun 4. günü olsa da böyle girişler yapmayı severim. Biraz önce belirttiğim gibi kitabımız Cadıların Keşfi. Bu tur için nasıl heyecanlandığım belirsiz cidden. Kitabın haberini aldığımda tam da tabularımı yıkmış Cadıların Keşfini sepete atmış alırken mesaj geldi tatatataaaamm. Tamam bu kadar heyecan yeter. En azından benim için şimdi kitabımızın künyesi- yorumu ve Bunları Sevdiyseniz Cadıların Keşfi'ni de Seveceksiniz *tabiki çekilişte var * bölümü ile baş başa bırakıyorum.


Kitap Adı: Cadıların Keşfi
Özgün Adı: A Discovery Of Witches
Yazar: Deborah Harkness
Tür: Fantasy
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı: 671

Arka Kapar Yazısı:
Olağanüstü güçlere sahip bir cadı, imkânsızlıklara direnen yasak bir aşk ve her şeyi başlatan gizemli bir elyazması.
Oxford'un Bodleian Kütüphanesi'ndeki kitap raflarının arasında araştırma yapan genç akademisyen Diana Bishop, tesadüfen simyacılıkla ilgili eski bir elyazması bulur. Köklü ve seçkin bir cadı ailesinden gelen Diana'nın yaptığı bu keşif yeraltında doğaüstü bir karışıklığa sebep olarak iblis, cadı ve vampirlerin kısa sürede kütüphaneye doluşmasına yol açar. Diana, yüzyıllardır aranan bir hazine keşfetmiştir ve her şeyi yoluna koyabilecek tek kişi de yine kendisidir. Bu zorlu mücadelede en büyük destekçisi ise onu hiç yalnız bırakmayan, her türlü fedakârlığı göze alıp kendi soyunun karşısında duran meslektaşı, vampir Matthew olacaktır.
"Sihirle bezeli, olağanüstü derecede yaratıcı ve fantastik bir hikâye… Karşı konulamaz bir büyücülük, bilim ve yasak aşk hikâyesi…"
-People-
"Deborah, yıllardır okuduğum en ilgi çekici romanlardan birini yazmış. Daha ilk sayfasından bu kitaba âşık oldum."
-Danielle Trussoni-
"Harkness'ın bu ilk kitabı tek kelimeyle çarpıcı. Gerçeklik ile kurguyu, tarih ile günümüzü, nezaket ile öfkeyi, kendini bulmayı ve kaybetmeyi birleştiren bir kitap; kalbinize dokunacak ve zihninizi besleyecek güzel bir eser. Diğer bir deyişle, kusursuz bir yapıt."
-The Truth About Books-
"Harkness, büyülü bir dünyayı heyecan verici bir üslupla kaleme almış." -Entertainment -Weekly-
"Hayal gücü, romantizm, tarih ve gerilimi ustalıkla birleştiren yazar, hepsini bu büyüleyici kitapta bir araya getiriyor."
-Chicago Tribune-
"En kuşkucu okurun bile kalbini ve hayal gücünü ele geçiren, sürükleyici bir kitap… Edebî büyünün en güçlü hali."
-BookPage-


 Kitabımızın konusu kendi gerçeklerinden kaçan bir kızla ilgili. Bu kız Diana Bishop. Niçin hala annesinin soyadını aldığını anlamadım sonuçta çocuklar babalarının soyadını almaz mı? Her neyse Diana'nın hikayesi Bodleian Kütüphanesi'ne araştırma için gitmesiyle başlıyor (yanlış anlamayın bundan önce de pek çok kez burada bulunuyor o bir simya tarihçisi sonuçta). Tam olarak açarsam hikayesi yanlışlıkla aldığı eski el yazması yüzünden başlıyor. Ashmole 782. Bu elyazmasının yaydığı güç yüzünden bir anda Oxford cadılar, iblisler ve vampirlerden geçilmez hale geliyor. Ve işte sevgili cadımız yılın 5. büyüsünü yaptığı sırada bir vampire yakalanıyor (hayır büyü yapmak serbest ama dedim ya Diana büyü yapmaktan kaçınıyo). Ve hayatı değişiyo demiycem çünkü hayatı zaten değişmişti falan filan işte bunlar tanışıyolar, birlikte çalışıyora, yogaya- spora falan gidiyolar, şarap içiyolar (piç smile yapiyorum griyi okuyanlar bilirler). Ondan sonra bir olay patlak veriyor. Buradan sonrasına gidersem çok güzel spoi vermiş olurum bu yüzden hiç gerek yok.

Kitabın konusu genel olarak bu. Yazarın üslubu hoşuma giden ilk şeylerden. İkinci şey ise Matthew (üzgünüm soyadlarıyla işim olmaz. Bi kere adamın -vampirin- adı yeter tamam mı?-. Diana'yı da sevdim gerçi ben kız karakterleri öyle kolay kolay sevemem. Hepsi salak. Ama ciddiyim Diana'yı sevdim bir kere güçlü bi karakterdi. Öyle her bir şey için Matthew'a koşmuyordu gerekirse ağılığını koyuyordu falan filan. Üslup demişken yazarımız harika betimlemelerle karşı karşıya bıraktı beni. Hani resmini çiz oraların desem çizerim *resim yeteneğim hiç yok* o kadar.

Kitabın puntosunun küçük oması insanın gözünü korkutsa da okuduktan sonra su gibi akıyor *ilk sayfaları için bir şey diyemeyeceğim sonuçta tanışma kaynaşma bölümleri*. Kitapta bazı klişe olaylar dışında beni bağlıyan taraf çoktu. Kitabın konusu çok özgün ve güzel harmanlanmıştı. Kopukluk yoktu. Kısacası kitabıb cidden beğendim. Sayfalar ve punto yüzünden gözünüz korkmasın cidden çok kaliteli bir kitabı kaçırırsınız benden söylemesi.

Pekala sıra özel görevim olan BUNLARI SEVDİYSENİZ CADILARIN KEŞFİ'Nİ DE OKUYUN bölümünde.

Bunları Sevdiyseniz Cadıların Keşfini Okumalısınız

1) SABRİNA
Bir zamanlar küçük ama gururlu bir cadı vardı hatırladınız mı? Sabrina'yı çok severdim *arada izliyorum çaktırmayın*. Bu kitaba benzetmem için bir çok nedenim olsada sadece bir tanesini söyliycem. Sevgili Sabrina TEYZELERİYLE beraber yaşıyor. Artık susabilirsiniz.







2) WİTCHES OF EAST END

Bunun hakkında söyleyebileceğim çok bir şey yok. :)








3)THE SECRET CİRCLE

Hala dizinin bitmiş olduğu gerçeğini kaldıramıyorum. Ama olsun artık eski bölümlerini izleyerek avutuyorum kendimi. Kitap bölümüne gelirsek cadılar, kontrol edilemeyen güçler falandı derken uzar gider böyle.








4) CHARMED
















5) BUFFY

Bu şıkkımız ise Duygu Abla'dan geliyor o isterde koymam mı?







Benim dizilerim bu kadar eklememi düşündüğünüz dizi kitap gibi şeyler olursa postumun altına yorum olarak düşmeni yeterli. Şimdi ise sizi çekiliş ile yanlız bırakıyorum. Şans sonsuza dek sizinle olsun. Öptüm. XOXO

a Rafflecopter giveaway

3 yorum: